Milyen kihívásokkal kell szembe néznie a raktár menedzsmentnek?

2024.02.02

A raktár sikerének a kulcsa a személyzet. A menedzsmentnek számos kihívással kell megküzdenie, hogy a raktári csapat eredményesen és zökkenőmentesen tudjon együtt dolgozni. Milyen nehézségekkel kell megbirkóznia a raktár menedzsmentnek?

A raktári dolgozók koordinálása nem könnyű feladat, amiről korábbi bejegyzésünkben írtunk részletesen. Különösen akkor, ha a menedzsment munkáját nem várt kihívások nehezítik. Cikkünkben összegyűjtöttük azokat a nehézségeket, amivel napjainkban a legtöbb logisztika vállalatnak meg kell küzdenie.

Nem találjuk a megfelelő munkaerőt

Gyakorta előfordul, hogy csak akkor jön a neheze, miután már hátradőltünk, hogy sikeresen betöltöttük a megüresedett pozíciót. Lehet, hogy találtunk embert a raktári pozícióra, azonban az közel sem jelenti azt, hogy el is tudja látni a feladatát, vagy legalábbis nem úgy, ahogy az elvárható. Az új munkavállalóból hiányozhat az a készség, képesség vagy hozzáállás, ami az adott pozícióhoz szükséges lenne.

Nagyon fontos, hogy a megfelelő adottságokkal rendelkező munkavállalókat vonzunk be a vállalatokhoz. Ehhez viszont átgondolt stratégia kell.

Részletes és valós állás hirdetést, illetve munkaköri leírást

A korábban taglalt hibába akkor a legkönnyebb beleesni, ha toborzásnál az elsődleges szempont, hogy mielőbb betöltsük a pozíciót. Emiatt az álláshirdetésben megjelenő munkaleírás sokszor nem átgondolt, túl általános, ami miatt könnyen lehet, hogy a lehetséges jelentkezők számára nem teljesen világos mit is takar a pozíció pontosan. Így olyan munkavállalókat is bevonzhat a hirdetés, akik nem felelnek meg az elvárásoknak, és igazából nekik sem passzol a munkakör.

Gondoljuk át, és tervezzük meg a munkaleírást, hogy a felelősségi köröket, és követelményeket világosabban tüntessük fel. Bár borítékolva van, hogy így jóval kevesebb jelentkező lesz, cserébe viszont jóval nagyobb az esély arra, hogy azok a személyek jelentkeznek, akikre kölcsönösen szükségünk van. A kevesebb néha több.

Nyújtsunk méltányos juttatásokat

Tagadhatatlan tény, hogy a legtöbb munkavállaló számára az anyagi juttatás jelenti a legfőbb motivációt munkakeresésnél.

Tájékozódjunk, és végezzünk kutatást, hogy megtudjuk, hogy más cégek milyen fizetést kínálnak alkalmazottaiknak. Ez alapján határozzunk meg - valóban - versenyképes fizetést és ne a költségek minimalizálására törekedjünk. Lehet, hogy sikerül találnunk embert az adott pozícióra, akivel sikerül spórolni a munka költségeken, viszont ezzel a munka minőségét és a magasabb fluktuációt kockáztatjuk meg, ami jóval nagyobb költséget jelent, mint egy méltányos munkabér kifizetése.

Nincs elég erőforrásunk a toborzási folyamatokra

Az ideális raktári személyzet megtalálása időigényes feladat lehet, és szakértelmet kíván a jelentkezők között megtalálni azt a személyt, akire leginkább szükségünk van. A legtöbb logisztikai cég nem rendelkezik külön HR osztállyal, így a toborzásra máshonnan kell elvonni az erőforrásokat.

Vegyük igénybe munkaközvetítői szolgáltatás

Ha a megfelelő munkaerőt keressük, főleg speciálisabb pozícióra, akkor érdemes elgondolkodni a harmadik fél bevonásán. Számos közvetítő ügynökség foglalkozik azzal, hogy a megfelelő munkavállaló a megfelelő munkáltatóhoz kerüljön. Különösen jó lehetőség a külsös cég az olyan vállalkozások számára, ahol nincs külön HR osztály, aminek van erőforrása és tapasztalata toborzásban..

Magas fluktuáció

A legtapasztaltabb és legképzettebb raktári munkatársak elvesztése súlyosan érinti az egész vállat teljesítményét. Mit tehetünk ellene?

Szánjunk időt az exit interjúra

A kilépő interjú legalább olyan fontos, mint a felvételi. A kapott visszajelzések rengeteget segíthetnek abban, hogy a megtartsuk a legjobb munkavállalókat.

Amikor egy alkalmazott bejelenti, hogy elhagyja a vállalatát, egyeztessünk vele egy találkozót annak megbeszélésére, hogy hogyan élte meg a munkát a vállalatnál. Milyen pozitív és negatív tapasztalatokat és élményeket szerzett, illetve mi motiválta a munkahely váltásban. Kérjünk őszinte visszajelzést, ami a jövőbeni munkánkat segítheti.

Rugalmasság és munka-magánélet egyensúly

A rugalmas munkaidő segít hogy az alkalmazottak úgy érezzék, hogy nemcsak az elvégzett munkájuk fontos a vállalat számára, hanem az egészségük és a jólétük is.

Biztonságos munkakörnyezet

Az alkalmazottak hosszabb ideig is hajlandóak maradni egy munkahelyen, ha úgy érzik, hogy törődnek és figyelnek rájuk a munkahelyükön.

Győződjünk meg róla, hogy raktárunk biztonságos és barátságos környezetet nyújt minden alkalmazott számára. A biztonságos vállalati kultúra kialakításáról a linkre kattintva olvashatsz részletesebben.

Konkluzió

Az ideális raktári személyzet megtalálása és megtartása az egyik legkomolyabb kihívás, amivel napjainkban a logisztikai vállalatoknak szembe kell nézniük. A kiszámíthatatlan piaci helyzetben gyorsan és költséghatékonyan kell új munkavállalót találni, azonban a kapkodás és a spórolás legtöbbször fél megoldást szül csak. A fél megoldásokkal pedig csak tovább nyújtjuk a problémát, ami később még nagyobb nehézséget fog okozni.

Az összetett problémára összetett és jól átgondolt stratégiára van szükségünk. Fordítsunk kellő figyelmet és erőforrást a megfelelő munkaerő megtalálására, és a munkavállalóval ne csak a szerződés aláírásáig törődjünk.