BLOG

Az e-kereskedelem fellendülésével együtt a raktározás iránti igény is jelentősen megnőtt, ami a különböző raktár létesítményének számának gyors növekedéséhez vezetett. A több, és diverzifikáltabb raktár a korábbinál nagyobb versenyt teremtett a piacon. Lássuk mi kell ahhoz, hogy rajtvonalhoz állhassunk ebben a kiélezett versenyben!

Már az év első felében bátran kijelenthetjük, hogy az idei év és valószínűleg a következő évek egyik legfelkapottabb témája a mesterséges intelligencia lesz. Gyors ütemben szivárog be a különböző iparágakba, ami gyors innovációra sarkallja a vállalatokat. A logisztikát sem kerüli el a MI által indukált modernizáció.

A globalizáció következményeképpen és az IT robbanásszerű fejlődésének köszönhetően az ellátási lánc menedzsment az utóbbi években a reflektorfénybe került. Azonban üzleti életben sokszor, csak a logisztika szinonimájaként használják, tévesen. Mi az az ellátási menedzsment és a hol a határ közte és a logisztika között?

Akik az üzleti életben mozognak, valószínűleg lépten nyomon belefutnak a logisztika szóba. Mindenkinek van egy képe róla, hogy mit is jelent ez a szó. Azonban a logisztika pontos jelentését már kevesen tudják megfogalmazni.

A megfelelő készletgazdálkodási stratégia meghatározása egy fizikai termékekkel foglalkozó vállalkozás esetén létfontosságú, hogy a cég eredményesen müködhessen. A stratégia kialakításának az egyik legalapvetőbb kérdése, hogy központosított vagy decentralizált készletgazdálkodást választjuk. Ahhoz, hogy dönteni tudjunk, ismernünk kell mindkettőnek...

A raktárak stratégiai szerepe megkérdőjelezhetetlen a logisztikában. Számtalan módon könnyíti meg az ellátási lánc összes szereplőjének a munkáját. Laikusként kimerülhet ez abban, hogy a raktár lehetővé teszi a termékek hosszú és rövidtávú tárolását. Azonban a raktár szerepe ennél jóval nagyobb.

A globalizációnak megvannak az előnyei, hiszen az inségesebb időkben - télen és kora tavasszal - is széles választékban találhatunk zöldségeket és gyümölcsöket az üzletek polcain. Ránézésre vonzónak tűnik a pirosló paradicsom vagy eper, valójában azonban nem ideális választás.

Azzal valószínűleg minden hozzáértő tisztában van, hogy ha egy egy termék megsérül szállítás közben, annak a tényleges kára több, mint a termék értéke. Az utóbbit jó esetben a biztosító - legalább részben - állja, a többi közvetlen kárt pedig kénytelen a vállalkozás kezelni. Lássuk milyen látható és kevésbé látható, közvetett költsége van a sérült...

Az üzemanyagok árának görbéje az elmúlt években leginkább hullámvasútra emlékeztet Az elemzők számára is komoly nehézségekbe ütközik a trendek előrejelzése, nem hogy a vállalatoknak. Ezért jó, ha megtesszük a szükséges lépéseket, hogy mérsékelni tudjuk a veszteségeket, ha hirtelen felemelkedik az üzemanyag ára.